Chief Marketing Officer (CMO)

Kan du løfte CYKOM fra national scale-up til en markedsvindende international cykel-tech virksomhed i et marked med mange spillere?

CYKOM søger en erfaren, datadrevet og dedikeret CMO, der skal indgå i virksomhedens ledelse og bliver øverste ansvarlig for marketing teamet og virksomhedens omnichannel demand generation.

Hvem er vi?

CYKOM - også kendt som ProOwnedCycling - er en hurtigt voksende virksomhed med både webshop og fysiske butikker. Vi sælger primært overskudstøj, cykler og udstyr fra de professionelle Tour De France-cykelhold, og har de seneste år også tilføjet en række handelsvarer fra udvalgte brands ind i sortimentet. Vi har kunder i 75 lande og er derfor en virksomhed med internationalt fokus. Vi er i alt 20 kollegaer fordelt i Rødovre og Ørestad (Danmark), samt et datterselskab i Belgien. Derudover driver vi årligt +50 pop-up butikker i forbindelse med store cykelløb, herunder Tour de France.

Din mission:

Opbygning, implementering, udvikling og eksekvering af CYKOMs brand, marketingstrategi & plan, samt tilhørende aktiviteter.

Dine ansvarsområder i virksomheden:

  • Marketingteam, -budget, - plan & strategi
  • Kampagner på tværs af webshop, butikker og pop-up stores
  • Alt digital markedsføring, herunder annoncering & automation
  • Content generation & community management
  • Events, arrangementer, etc.
Dine primære opgaver:
  • Analyse af marked, branche, konkurrence, kunder og målgruppe
  • Udformning & optimering af marketingplan, -budget, strategi & playbooks
  • Afrapportering i form ROI- og KPI-styring, samt valg af værktøjer hertil
  • Udformning & implementering af bl.a. årshjul, contentplan og annoncer
  • Udvikling, eksekvering og styring af kampagner - både online og offline
  • Styring & opbygning af SEO-, e-mail automation og event strategier
  • Håndtering af PR- & influencer aktiviteter, samt kampagner
  • Deltagelse i den daglige drift og ledelse af en virksomhed med store ambitioner

Hvad vi forventer af dig:

Det er vigtigt, at du har erfaring med at skabe trafik, kendskab, brand value, konverteringer, views, etc. Vigtigst af alt, skal du have et fokus på at opbygge en kundefokuseret strategi og kultur om hele CYKOM.

Du elsker digitalisering og automatisering, samt begreber som CLV, CAC, ROAS & engagement rate, som bliver en naturlig del de arbejdsopgaver, der står for dagen. Vi forventer ikke, at du er specialist inden for alle grene af marketing, men vi søger derimod en allround profil, der kan bidrage positivt til en kundefokuseret kultur, og som gerne har 2-3 specialområder inden for markedsføring.

Dine faglige kompetencer:

  • Relevant erfaring fra lignende stilling(er)
  • Erfaring med datadrevet digital markedsføring
  • Erfaring inden for e-commerce b2c til særligt mænd mellem 25-55 år
  • Erfaring inden for omnichannel, særligt forbindelse mellem webshop og fysiske butikker
  • Højt kendskab til e-commerce marketing tools som fx Klaviyo, PriceRunner & Facebook Business Manager.

Dine personlige egenskaber:

  • Har positiv og energisk vindermentalitet
  • Motiveret for at opnå gode resultater
  • Kan eksekvere hurtigt fra idé til handling
  • Ikke bange for at tage fat og få opgaverne løst
  • Nyder at have ansvar og kan indgå i lederteamet
  • God til at kommunikere - både mundtligt og skriftligt
  • Innovativ, udviklende og fremadstormende

Vi tilbyder dig:

Du får muligheden for at løfte vores brand og virksomhed til næste niveau, personlig udvikling, samt chancen for at bygge dit eget marketing team i virksomheden.

Du vil også få en masse cykelglade kollegaer, og indgår i et vaskeægte cykel scale-up miljø.

Hvis du er klar på en spændende hverdag i en virksomhed med vokseværk, så send din ansøgning til os på careers@cykom.cc.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte os på samme e-mail.

Vi ser frem til at høre fra dig.

Praktisk information

  • Adresse: Islevdalvej 100G, 2610 Rødovre
  • Ansøgningsfrist: 31. maj 2022
  • Stillingens start: Hurtigst muligt
  • Løn: Efter aftale