/Handelsbetingelser
Handelsbetingelser 2018-04-12T16:13:24+00:00

Handelsbetingelser

1. GENERELLE OPLYSNINGER

ProOwnedCycling IVS
CVR: 37366536

Firmadresse:
Ourøgade 42, 4. tv
2100 København Ø
Danmark

Kontoradresse:
Porcelænshaven 26B, 1. sal
2000 Frederiksberg
Danmark

2. BETALING

Vi tager imod betaling med MobilePay Online, ViaBill, Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Debet & Maestro

Straks du har afgivet din ordre, og vi har sendt din pakke afsted, trækkes betalingen, uden der bliver pålagt gebyr. Det betyder at beløbet først vil blive hævet på din konto, når vi har sendt pakken. Alle betalinger hos ProOwnedCycling.dk sker via en sikker SSL-forbindelse.

3. PRISER

Alle priser er opgjort i DKK og er ikke inkluderet den danske standard momssats på 25 %, da det er brugte varer vi sælger. Porto og ekstra services er ikke inkluderet i priserne.

Vores fragtpriser er opgjort inkl. 25 % moms.

Vi forbeholder os retten til at ændre priserne løbende. Efter bestilling af en ordre vil prisen på bestillingstidspunktet være den gyldige pris gennem hele købet.

Vores varer sælges efter de særlige regler for brugte varer, som betyder at din faktura ikke er pålagt moms.

Fortjenstmargenordning – brugte genstande – køber har ikke fradrag for momsen.

4. LEVERING

Hos ProOwnedCycling sender vi pakker med DAO365 til private og PostNord til både private og virksomheder

DAO365

Pakker til DAO365 pakkeshops er forsikret med et tracking nummer. Dit tracking nummer finder du i den mail og sms, du modtager efter købet.

Når du bestiller på webshoppen, kan du selv vælge afhentningssted i en pakkeshop med DAO365, og koster 29 kr. Leveringstiden for DAO365 er typisk 2-5 dage. Alle ugens dage.

Ved bestilling med DAO365 på over 499 kr. opnår du gratis fragt.

PostNord privat

Pakker til PostNord MyPack Collect eller MyPack Home er forsikret med et tracking nummer. Dit tracking nummer finder du i den mail og sms, du modtager efter købet.

Når du bestiller på webshoppen, kan du selv vælge afhentningssted i en pakkeshop med MyPack Collect, og koster 49 kr. Du kan også vælge levering til din privatadresse med MyPack Collect, og koster 72 kr. Leveringstiden for PostNord er typisk 1-3 hverdage.

Ved bestilling med PostNord på over 999 kr. opnår du gratis fragt.

PostNord erhverv

Vores pakker til firmaadresser sendes med PostNord og er forsikret med et tracking nummer. Dit tracking nummer finder du i den mail og sms, du modtager efter købet.

Når du bestiller på webshoppen, bliver pakken leveret til din firmaadresse med PostNord Erhverv, og koster 49 kr. Leveringstiden for postNord Erhverv er typisk 1-3 hverdage.

Ved bestilling med PostNord Erhverv på over 999 kr. opnår du gratis fragt.

FORSIKRING & TRACK & TRACE

Vi har vores pakker forsikret hos både DAO365 og PostNord. Så skulle din pakke gå tabt, og vi ikke har flere af dine bestilte varer på lager, får du naturligvis dine penge tilbage.

Vi har Track & Trace på alle forsendelser. Dit T&T-nummer får du på e-mail og SMS når vi indleverer pakken. Så kan du følge din ordre fra start til slut. Du modtager også en besked når din pakke er klar til afhentning i en pakkeshop eller den er blevet forsøgt leveret på hjemmeadressen.

Track & Trace DAO365:  www.DAO.as
Track & Trace PostNord: www.PostNord.dk

Skulle du ikke være hjemme når pakkemanden ankommer, vil din pakke bliver indleveret til nærmeste pakkeshop, og det får du selvfølgelig også besked på!

5. BRUGTE VARER

Vi sørger altid for at frasortere det tøj og udstyr, som ikke er i god nok stand til videresalg.

Når du handler hos ProOwnedCycling.dk, får du i nogle tilfælde en smule brugt cykeltøj og udstyr, og det betyder dermed, accepterer du at der kan forekomme slidtage og tegn på brug, som normal vis ikke findes på nyt cykeltøj og udstyr.

En stor del af vores cykeltøj og udstyr er nyt og noget af det i original emballage, men har dog været i rytterens eller cykelholdets hænder inden ProOwnedCycling har modtaget tøjet.

6. RETUR OG FORTYDELSESRET

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos ProOwnedCycling.dk.

Fortrydelsesfristen udløber, 14 dage efter den dag du:

a) har modtaget din vare.

b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvist.

c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

d) får den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftaler om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til info@proownedcycling.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du nederst i dette dokument. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

7. GENEREL RETURNERING

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

8. RETURNERING VED KØB AF FORKERT STØRRELSE

Hvis du har købt dit cykeltøj i en forkert størrelse og ønsker at få din vare byttet, betaler vi de tilhørende fragtomkostninger. Du skal blot skrive til os, hvis du vil have byttet til en anden størrelse, så vi derefter kan fremsende en returseddel til din returnering.

9. VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR

ProOwnedCycling.dk skal altid modtage tøjet i den stand, som du modtog varen i.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet, ud over hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som yderligere brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængigt af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve cykeltøjet, men ikke tage det i egentlig brug.

10. TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

ProOwnedCycling
Ourøgade 42, 4. tv
2100 København Ø
Danmark

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

11. HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular og vedlægger den til os.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

12. REKLAMATIONSRET

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på proownedcycling.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Ifølge købenloven, har du som kunde hos os, stadig reklamationret selvom det tøj du har købt, er en smule brugt.

13. HVOR HURTIGT SKAL JEG REKLAMERE?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid”, efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder, efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

14. VI REFUNDERER RIMELIGE FRAGTOMKOSTNINGER

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

15. VAREN SENDES TIL:

ProOwnedCycling
Ourøgade 42, 4. tv
2100 København Ø
Danmark

16. VI HAR BRUG FOR FØLGENDE INFORMATION, NÅR DU SENDER VAREN TIL OS

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

17. PERSONDATAPOLITIK

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos ProOwnedCycling IVS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

Direktionen for ProOwnedCycling har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer kun kundeoplysninger krypteret i forbindelse med betaling.

Oplysninger afgivet til proownedcycling.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

18. KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse info@proownedcycling.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Klagen kan sendes til forbrugerklagenævnet på:

Telefon: 4171 5000
E-mail: kfst@kfst.dk

Adresse:
Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

19. EU-KOMMISSIONENS ONLINE KLAGEPORTAL – ODR

Fra d. 15-02-2016 vil det være obligatorisk for alle webshops at henvise til ODR (Online Dispute Resolution), som giver mulighed for, at alle kan klage, selvom de har bopæl i et andet land. Klage kan indgives på  Europas hjemmeside. Når du indsender en klage, skal du angive vores mailadresse, info@proownedcycling.dk.

20. STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

– Til ProOwnedCycling IVS med e-mail: info@proownedcycling.dk

– Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

– Bestilt den (*)/modtaget den (*)

– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

– Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

– Dato

(*) Det ikke relevante udstreges